Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

يا بنت الايه يا لذينا:D

  • السبت، 7 أغسطس 2010
  • هبة سامى

  • قبل كده عملت حوار مع حد ظريف ودمه خفيف بس مع حد دمه تقيل ويلطش بس دخلته الانعاش فى الاخر
    نياهاها.......كان مع الاحباط


    حوارى انهاردة مع حد اخيرا انتصرت عليه امبارح بس

    انا:يسعدنى جدا ان يكون حوارى مع الاستاذ حزن لانه حد فظيع مريع ولازم نتعرف عليه عن قرب

    هو:هههههههههه بيسعدك ؟؟انتى تانى؟؟؟

    انا:شوفت الدنيا هو انت اللى راضى تعتقنى ....فضلت تزن ورايا واعاندك واخنقك
    لحد ما افتكرت انك قدرت عليا .........هع كان غيرك اشطر:D


    هو:عارفه يا بت يا انتى اكتر حاجة بتضحكنى عليكى انك شايفه نفسك سبع الليل
    وانتى قطة يا قطة

    أنا:اولا تحترم نفسك فى الكلام .......وانت اللى فاكر نفسك جناب البيه الكوماندا المهم:D
    أعقل كده ونحكم الناس بينا وكمان عشان هم عاوزين يتعرفوا على عبده القوى اللى قارفهم؟؟؟


    هو:قارفهم؟؟؟........هم اللى بيضحكونى طول الليل والنهار
    كل اللى بعمله انى بشيل كل الالوان من قدامهم واحط لون واحد وحاجة واحده بس هى كل حاجة مقفوله
    بقدر اغمى عنيهم وهم مفتحين
    واخليهم يركزوا ع حاجة واحده بس تعباهم


    انا:لئيم وخبيث .......

    هو:(ضحكة شريرة)....شوفتينى من كام يوم لما كنت هكسرك؟؟

    انا:شوفتنى انا بقى لما قعدت معاك قعده وبهدلتك؟؟شوفتنى لما قلت لك انى بستغلك فى انى اكون فى حاله من الهدوء واشرد بعيد فى كل حاجة كانت بتخلينى فى وقتها هروبا منها اضحك بالعكس كنت كل لما اعاندك اقوى اكتررررررر واتحداك واتحدى اى ضغط
    هو ليه انا عاوزة استر عليك وانت عاوز تتفضح؟؟


    هو:هههههههههههههههههههه يا بنتى ده انا بقالى فترة بحاول ادخلك اى وقت لازم اكون موجود
    كنتى بتغيظينى قوى لما بلاقيكى بتضحكى وبتهرجى وبتعملى كل حاجة
    بس كنت بقول دى هتيجى فترة واستلمها استلامة فلالى......كل حاجة من ورا قلبها:P


    انا:مشكلتك انك مغرووووور زيك زى اى حاجة وحشة فى الدنيا
    بيحاول الشيطان يزرعها فى نفوسنا ساعات لما بنغلط او بنبعد شويه عن اللى خالقنا او بتكون مجرد اختبار ما هى دى الحياه اختبارات
    ما هو انت شعاع من اشعه شر الشيطان ضعيفه قوى مع قوة الايمان نوره بيحرقك وبيخليك فى حالتك دى


    هو))عينه حمرا وشعره وقف وبقى حالته حال)):اسكتى انا اصلا عمرى ما هسيبك هفضل وراكى وهاسر كل احوالك بيا
    وهخليكى عايشه من كتر وجودى عندك مش قادرة حتى تعيطى وتعبرى عن اللى جواكى

    انا:قولى سبب واحد بس يخليك موجود فى حياتى؟؟؟


    هو:نياهاهاها ((ضحكه كبرياء)).......الحياه خسارة ومكسب وقت الخسارة هخليك ماتشوفيش غيرى لونى المفضل الاسود
    هبعت لك كل اصدقائى الاحباط والضعف والياس وكل حاجة وهبقى انا حالك الاخير


    انا:طيب .......هو انا مش كده كده هموت؟؟؟
    مش بعمل كل حاجة عشان ربنا؟؟
    مش اللى بياخد وبيدى ربنا؟؟؟
    مش اللى بيكرم وبيرحم ربنا؟؟
    مش اللى بيعذب ربنا؟؟؟
    مش كده كده الدنيا فانيه؟؟
    مش انا عارفه ان ربنا خلقنى عشان يسعدنى بدينه بس شرط اكون قويه الايمان؟؟
    حتى لو حاجة ضاعت منى ربنا هيعوضنى عنها لو ماكنش فى الدنيا يبقى فى الاخرة
    وانا اقدر اخلق لنفسى سبب السعادة
    اقدر انجح ....اقدر ادى .....اقدر اعمل كل حاجة مهما ضاع هحقق ....مهما كان سبب وجودك اقدر انهيك ...وجودك بمزاجى وابقى عبيطة لو سابتك تتحكم فيا
    اكيد فيه نور جديد جاى من بعيد شايفنى وشايفاه
    اكيد فيه حاجة حلوة جايه.......احسن يوم فى حياتى لسه هايجى ان شاء الله
    يا فاااااااااااااااااااااااااااااااشل


    هو:اسكتى اسكتى
    وانتى متفائله بمبالغه هتوديكى فى داهيه هتفوقى ع صدمه هع هع هع


    انا:بتضايق يا فاشل
    طيب يا فاشل يا فاشل
    يااااااااااااا فااااااااااااااااااااااااشل

    وبعدين مين قالك انى متفائله؟؟؟
    انا مؤمنه
    مؤمنه ان فيه رب يقدر ع كل شىء
    وده اقوى من التفائل .......لان ممكن يحصل حاجة وحشة واشوفها وحشة من وجهة نظرك
    وهى وراها الخيييييييييييير كله..........ده ايمان اقوى من اى تفائل



    هو:يا بنت الايه يا لذينا
    :D عرفتى السررررررررررر
    وهو بيتحرق اصله شعاع ضعيف من كيد الشيطان عاوز يخلينى بكل اشاعته من احباط وحزن وهم فى حياتى



    حاولت امحيه من حياتى زى ما محيت الاحباط
    ومحيته ............همحى كل شعاع من اشعه الشيطان فى حياتى
    دخل معايا فى مباراة كان مغرور فيها.............وهو عارف انى استسلامى ليه
    مكنش حاجة غير انى كنت بعيد حسابات معينه ....بس انا اللى كنت مسيطرة مش هوزى ما كان متخيل
    اى حاجة مخلياك حاسس بضعف
    واجهها بشجاعه ولازم تعرف انك المتحكم فى كل حاجة


    تعبير للخروج من حالة او المحاوله للخروج من حاله معينه كان فيها شعاع.لئيم كان هيدمرنى..لو كنت خليته يصدق نفسه

    ياريت كل حد بيكلمنى على التليفون ومش بقدر ارد يسامحنى
    وكل الناس اللى بتسال بجد بشكركم .......انا حتى مش قادرة اتابع المسجات او ادخل الوول اتابع
    انا تعبانه شويه ......بس الحمد لله دلوقتى احسن
    سامحوووووووووووونى............وشكرا جزيلا لمشاعركم الطيبة فى السؤال عليا
    بحبكم فى الله

    نزلت التوبيك عشان1)اى حد بيجى فى حياته الاشعه دى ....التنوبيك رساله انه يقدر يمحى اى حاجة وحشة من حياته بمشيئه الله
    2)اعتذر واشكر كل الناس (:
    أدعوا لى ارجع بسرعه


    رسالتى وصلت؟؟؟

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق