Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

المراية

  • الخميس، 9 ديسمبر 2010
  • هبة سامى
  • عمرك فكرت تقف تبص فى المراية

    لا لا مش قصدى الوقفه اياها العاديه دى
    :D
    انا اقصد تبص وتشوف نفسك من جوة وانت قدام المرايا .....شكلك جزء من نفسك ولكن مش كلها ..عشان كده وانت بتشوف نفسك بجد لازم تقف قدام المرايا


    مرايتى يا مرايتى مين احلى واحد فى الدنيا؟


    المراية:انت طبعا يا حبيبى<<<<<<<<<<<<يا كدابه:D انا بقولها كده


    اه ما انا عارف ها ها ها ها ها





    المراية:لا لا انت وحش يا فاشل بص سمعه صحبك عامل ازاى اتجوز تفيده وبقى حاجة اد الدنيا وانت فاشل خليك فاشل
    او فتكات صحبتك اتجوزت عتريس ولابسه دهب وانتى خليكى كده عمرك ما هتتجوزى اخرك اسطى عطوة السباك


    اسكتى بقى


    المراية:بتضايقك يا فاشل طيب يا فاشل يا فاشل
    بيضايقك عطوة طيب سيماعيل البوسطجى:D




    وانت واقف قدامها متسالش السؤال ده...عشان ده مش سؤال
    انت كده بتطلب منها انها تضحك عليك وتقولك انت احلى واحد او اوحش واحد الاتنين غلط

    انت مش احسن واحد ولا اوحش واحد انت نفسك

    نعم!!!!..انا نفسى ازاى يعنى؟؟

    نفسك يعنى نفسك انت لازم تكون زى ما انت عاوز مش مهم تكون احسن واحد المهم تتميز عن الباقى وتدور ع نفسك جوا نفسك
    موجود يعنى ليك لزمة
    لازم تبقى مختلف ولما تيجى تتعلم من حد او تقابل حد ناجح اوعى تقول مين احلى انا ولا هو او احسن انا ولا هو
    انت مش هو:D
    وهو مش انت
    انت ليك لزمة وهو ليه لزمة تانيه خالص
    انتم الاتنين ليكم لزمة فى الدنيا وانت انجح فى مكانك ودور ع اللى ضايع منك جواك

    حتى لو فى نفس مجالك فكر كده فى حاجة تخليك متميز ليك ولناسك مش عشان تبقى احسن واحد لو فكرت كده عمرك ما هتبقى احسن واحد لان نفسك فى الحاله دى تبقى محتاجة علاج وهو فن الرضا والاقتناع والايمان بالذات وحبها باعتدال

    فى الحاله التانيه هتلاقيك بتقلد الناجحين وهتفقد نفسك وهتبقى اى حد تانى غير نفسك وتقول الوقت هتحس ان فيه شىء ناقص

    اتعلم فن النجاح من خلال نفسك من جواك يعنى...فيه جوا كده مواهب ع شويه قدرات هيعملولك وصفه هايله للنجاح(:


    اقف فى مرة البس اللبس اللى انت شايفه مناسب ليك فى الوقت ده من حياتك
    واقعد اسالها وهى هترد عليك اسال اى سؤال غير السؤال اللى فوق


    لان نفسك هترد ع اللى هى شيفاه اللى لازم يكون صادق
    انا مين؟

    عملت ايه؟

    كيف اكون انا؟


    ايه اللى جوايا؟

    ايه طموحاتى؟

    انا راضى عنى؟

    راضى عن ربى؟

    عملت اللى عليا فى الدنيا؟

    لو مت دلوقتى هكون مستعد ..شايف نفسى اديت رسالتى؟؟




    المراية هتوريك انت اللى عشان تعرف تقف قدامها لازم تكون بتحبها باعتدال، مؤمن بها ، واثق من نفسك وقدراتك حتى لو محققتش حاجة لازم تكون واثق انك هتحقق....وقلها انا مؤمن بذاتى زى ما انا بس هطورها عشان تبقى احسن
    هيفررق معاك


    هبة سامى


    0 التعليقات:

    إرسال تعليق