Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

قلب واحد

  • الثلاثاء، 15 فبراير 2011
  • هبة سامى
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    ازيكم يا كلكم؟؟:D
    ساعات كتيييييييير .......(((هتكلم عن نفسى.))).......بس كل واحد فيكم بيحس بده
    ساعات بحس انى بحب ربنا قوى
    هتقولى ايه ده؟؟
    ايه الجديد يعنى؟؟؟
    لا مش حب الكلام وبس
    الحب اللى بشوفه فى كل حاجة بحس انى دايما معه
    مهما اقول او اوصف مش بلاقى كلام اكتر من بحبك يارب
    بس لاقيت كلام يوصف اللى كلنا بنحس بيه
    بيعبر قووى
    اقروه للاخر وحسوا بيه افتحوا قلوبكم وكل حواسكم
    كلام هيطمنك

    كلام هيوصفك

    كلام هتحس انه انت اللى بتقوله


    **************
    يارب بحبك وحاسس بقربك
    وشوفت حاجات كتير بتبين لى حبك
    وبشوف حوليا كم ليك عليا من ايادى
    ولولا فضلك عليا ما كنت عرفت النبى الهادى
    وياما ادتنى نعم كتير
    وانا ماستحقش بس انت الكبير
    اغلط وانت تسامح واعصى وانت تغفر
    وكل لما اشوف خيرك حبك فى قلبى يكبر
    ولو الكل سابونى بتبقى معايا فى وحدتى
    وبحس حنيتك وقربك فى شدتى
    تنزل النعمه انشغل عنك بيها
    ماتخدهاش منى ده انت بتبارك لى فيها
    وفى عز محتاجلك الاقيك جانبى
    تهدى لى بالى
    وتريح لى قلبى
    حصلى مشكله الشيطان قالى ايه اللى بيحصل فيك
    واشمعنى انت بالذات المصايب نازله عليك
    قلت له يا مسكين الللى ابتلانى ده ربنا
    اللى ادانا كل حاجة حلوة عندنا
    اكيد خير لان محبوبى
    عليم باللى ينفعنى ويصلح لى عيوبى
    وشكرا يارب انك فاتح لى بابك
    اصوم واذكر واصلى جنب احبابك
    ولما واحد جه ينصحنى
    قلت ده ربنا حابب يهدينى
    ولما قبضت مرتبى حسيت ان الكريم اللى بيدينى
    اتمشى فى الجناين اشوف مية الف وردة
    قلت يارب ايه كل الجمال ده
    حسيته بيقولى يا عبدى انا حابب امتع عينك
    وافرجك ع حاجات كتير حلوة
    واوسع عليك
    بس يا عبدى لما تشوفها شوف جمالى وقربى
    واعرف ان بالجمال ده بعبر لك عن حبى
    يا عبدى لو عرفتنى حبى هيكبر جواك
    وهتحس فى كل لحظة انى دايما معاك
    معاك فى فرحتك معاك فى حزنك ومحنتك
    معاك فى رزقك معاك فى صلاتك وسامع دعوتك
    وفى كل حاجة شايفها قدامك اتعرف ع صفاتى
    واعرف اكتر لما تشغل عقلك وتتفكر فى تصرفاتى
    فاكر؟؟
    فاكر لما عصتنى بليل وانا كنت جنمبك بحافظ عليك
    ولما طلع الصبح مانتقمتش منك ده انا بسطت ايديا ليك
    ليتوبوا مسيئوا الليل وانت كنت واحد منهم
    لو بس رجعوا لى لو كانوا ملايين هقبلهم
    انا ربك اللى بحبك اعرفنى عشان توصلى
    وتحس بقربى منك وانت واقف بين ايديا تصلى
    مش هتحس بيا يا عبدى الا لما تعرفنى
    مش هتحس بالخشوع بالصلاة
    الا لما تكون عارفنى برة الصلاة
    خشوع الصلاة والقرب ربنا فى الصلاة
    لن ياتى الا بالخشوع فى الحياه

    القرب من ربنا مش هايجى الا بمشاهده ربنا فى كل لحظة فى حياتنا




    مش انا اللى كتباه
    انا سمعتها فى حلقه من حلقات مصطفى حسنى
    وحسيت بيها وقلت لازم انشرها لان كلنا بنحس بيها
    بقلب واحد
    بيجتمع ع انه بيحب رب واحد
    شوف حب ربنا فى كل حاجة فالدنيا
    وده اللى انا عايشاه
    عشان كده بصبر ع حاجات كتيييييير
    وقلبى بيقدر على العطاء
    لان ربنا معايا
    ومعاكم بس لازم تحسوا بيه

    هبة سامى
    (:


    اجمل شعور فى الدنيا انك تحس بربنا
    تحس باللى لو عرفت كل معنى فى صفاته وحسيت بيه
    هتعيش منعم وسعيد وناجح ومستعين بالقوى
    الواحد اللى بقدرته وكرمه هيحقق لك اكتر مما تتمنى
    وانا امه حسة بكل صفاته ومتغرقه فيها
    مغموسه فى نعم ربنا
    حبه
    محسسنى ان قلبى فى الجنة

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق