Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

ايوة بغير:D

  • الثلاثاء، 15 فبراير 2011
  • هبة سامى
  • وبجولها ايوة بغيرأيوة بغير

    لا انا نقصان ولا ضعفان ولا مسطول ولا سكران ولا زايغ من عيني الضيّ...ولا حد احسن مني في شيّ بس بغير

    واللي قالولك غيرة الراجل قِلّة ثقة او قلة فَهم خَلْق حمير

    غيرة الراجل نار في مَرَاجِل نار بتنوّر مابتحرقش واحنا صعايدة بنستحملش شمسنا حامية وعِرْقنا حامي وطبعنا حامي واللي تخلّي صعيدي يحبها يبقى يا غُلْبهااصلنا ناس على قد الطيبةكلنا هيبةوالنسوان في بلادنا جواهرطب لو عندك حتة ماس حتخلّيها مداس للناس؟؟ولا حتقفلي اوضة عليها بميت ترباس يمكن حتى تأجري ليها جوزين حراس يبقى انا لا انا جاهل ولا غافل كل الفرق ما بيني وبينك اني صعيدي ينعل ابو ده اليوم الاكحل اللي لا ليه اخر ولا اول اللي طلعت لقيتني صعيدي

    لو كان بايدي كنت اعملك هندي بريش واقلب شعري كنيش كرابيش والبس لك سلسلة متدلدلة خرزة وقلببس ازاي البس لك سلسلة ؟؟ هو انا كلب ؟؟

    ثم العبرة ماهيش في اللبس اصل المشكلة عَندك .. عٍندك ..قلت حاسيبها وبكرة تحس بعده تحس بعده تحس ده انا لو جبس كنت زعقت ماشي صداقة وماشي زمالةبس ماجَتْش على الرجالة

    ماهي نسوان الدنيا كتيروانا ما بقولش تخاصمي الناس ولا تِتْحِجبي عن الرجالةولا تعتكفي وتسكني دير بس يا ريت حبة تقدير اني بحبك واني بريدك واني زرعت حياتي في ايدك واني غزلت بنات الدنيا عقود على جيدك واني تعبت من التفكيرواني بغير

    ايوة بغير


    انا حطتها عشان حستها .....حستها معنى غايب دلوقتى عمق الحب اللى بيتكلم عنه هشام الجخ ومتلاقيش فيه شغل وحوارات الايام دى ........متلاقيش فيه ناس بيمثلوا ادوار مش بتاعتهم


    بلاقى فيه راجل بجد بيحب انثى بجدمش اتنين عايشين دور مش ليهم ....بيتخلوا فيها عن ذاتهم


    تعرفوا ؟؟...انا لما بتأمل شويه فى علاقة اتنين بيقولوا عليهم مرتبطين والفيس بيقول انهم ان ريلشن شيب:D

    الاقيها هيييييييصه وهزار مع خلق الله .........وهو عادى كده يقولك مادام بتحبنى عادى

    يا راجل!بقول هو امتى بيغيررر........انا نفسى بغير على البنت دى ........لما كل واحد ياخد منها انشالله ضحكة ههههههههههه انا مش بقول البنت ماتكلمش اى حد.........بس تقدر وتحترم اللى هيكون ليهالازم تبقاله حاجات كتير مش لغيره عشان هى جوهرة

    طب لو عندك حتة ماسحتخلّيها مداس للناس؟؟ولا حتقفلي اوضة عليها بميت ترباسيمكن حتى تأجري ليها جوزين حراس؟؟؟..............................................لما بقول انا جوهرة .......يقوله ايه الغرور ده؟؟....ده مش غرور .......بس ده حق...........واحترام لنفسى ........وحق الشخص اللى ربنا كتبهولى انى ابقى جوهرة

    بس زى ما كتبت قبل كده ان البنات حالتهم بقت صعبة قوى ........بجد يعنى  هزار مبالغ فيه مع اولاد مبالغ فيهمبل العكس الولد ينكسف ..............وهى عادى تقولك صديقى...........يا سلاااااااااام؟؟؟وتتخانق مع خطيبها لو قالها كلمه.........تقوله تحضرانا بقوله فهمها لو مفهمتش ........سيبك منها وخليها تاخد واحد متحضر .........عجبت لك يا زمن (:


    وعجبتنى قوى كمان الحتة اللى بيتكلم فيها على الزميل والصديق والشعر الكنيش........ههههههههه والله فعلا معاه حقيعنى انا مش حساها ازاى مثلا يكون فيه راجل قريب من بنت ....وهى متجوزة او اى حاجةازاى يعرف عنهم حاجات ...ازاى تشكى له وتحكى لحد وهى متزوجة ازااااااى.........والله وحتى لو مش متزوجة القرب بكل اشكاله مالوش الا معنى واحد وباطن واحد ؟؟؟..........ازاى اى حاجة اكثر من الكلام المحترم اللى فى حدود اللى هو مافيهوش هزار ودلع ومياصه بنات

    انا عن نفسى بغير على نفسى .....عشان المعنى اللى هو وصفه عشان الراجل اللى وصف بيه نفسه.......مش صعيدى وبسده راجل..........مش ابو شعر كنيش وحتى لو مش هتبقى جوهرة عشان الصعيدى........متتخلاش عن جوهرها عشان ابو شعر كنيش وكله فى النفس معروف..........مهما كنتى بتضحكى وبتهرجى وفاكرة بما نهم اصحابك هيفهموكى مش هيفهموا غير الجوهرة مش هيفهموا غير انك مداس للناس ):مهما كان دمك خفيف..........خليكى ذوق........لو الذوق ماتفهمش كويس.........خليكى غلسه هههههههههه اه والله خليكى غلسه ماهى بنات الدنيا كتير خفى دمك معاهم((:


    وبالنسبه للبنات لو قلتى طب ما هو خطيبى او زوجى علاقات شغله بنات!!مالكيش دعوة...........طالما هو محافظ على احترامه لنفسه ....مالكيش دعوة........بس اهم شىء يكون محافظ على احترامه لنفسه لو غير كده ..  ..يبقى ميلزمكيش:D
    وماتعمليهوش ند الند..........انتى جوهرة ..........فيه حاجات انتى لو مليتى خانتها عنده .......هو مش هيبقى غير ما نتى عاوزة ...هيبقى محترمك فى وجودك وغيابك من غير ما تفتشى وراه .......وحتى لو لقيتى انتى تقدرى تخليه يقدرك ويحبك ....لو مبقاش يبقى العيب منك........ولو العيب منه يبقى ده اختيارك من الاول


    موافقه جدا على كل معنى بيوصفه هشام الجخ وصف وبين علاقات كتيييييييييير دلوقتى بايظة..... حب الايام دى .......بتاع توتو وسوسوعجبنى الاحساس اللى فى القصيدة(:(:

    تناولت الموضوع ده قبل كده من وجهة نظر الدين واقتداء بالرسولع فكرة هو هو .....والقصيدة شرحها نفسها .........وع رايه قعدتوا قعده وخلصتوا الحب؟؟؟بس الحب اللى هو يقصده ..........الحب الحلال الصح اللى فى الطريق صح مش بتاع عمر وسلمى


    وانا ما بقولش تخاصمي الناسولا تِتْحِجبي عن الرجالةولا تعتكفي وتسكني ديربس يا ريت حبة تقديراني بحب كواني بريدك واني زرعت حياتي في ايدك واني غزلت بنات الدنيا عقود على جيدك واني تعبت من التفكيرواني بغير

    بالظبط كده.............الله ينور عليك(:
    وانا كمان ع فكرة بغير::D:D:D
    هههههههههههههههههههههههه


    ايه رايكم يا شباب ويا بنات .......بصراحة؟؟من غير والنبى مصالح الاولاد فى انهم يخلوا البنات معاهم عادى.........عشان مش عادى
    ولو عادى يبقى مافيش راجل حقيقى
    ولا بنت حقيقى


    لان القصيدة دى اكثر وصف وتأكيد ان اللى بيحصل فى حياتنا ده مش عادى
    اللى فى القصيدة هو اللى عادى(:
    واللى لازم يبقى عادى


    ماهي نسوان الدنيا كتير
    وانا ما بقولش تخاصمي الناس
    ولا تِتْحِجبي عن الرجالة
    ولا تعتكفي وتسكني دير
    بس يا ريت حبة تقدير
    اني بحبك
    واني بريدك
    واني زرعت حياتي في ايدك
    واني غزلت بنات الدنيا عقود على جيدك
    واني تعبت من التفكير
    واني بغير
    
    http://www.youtube.com/watch?v=33yMJTM3Vsc&feature=related

    · · Share · D

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق