Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

فرافيرووو:D!!!

  • الثلاثاء، 15 فبراير 2011
  • هبة سامى
  • فرافيرو
    مين فرافيرو بقى؟؟؟

    ولا اعرف عنه حاجة:D

    خير اللهم اجعله خير يارب...كتير بحكى احلامى اللى بستعجبها بس عادى يعنى(:

    انهرضه يومى كان مليان مواعيد وتخليص اجراءات سفرى وجامعه كمان وزيارة لقريبى وشغل كان لازم يخلص............المهم بعيدا عن احداث يومى العجيبة المريبة الفظيعه دى......
    نيجى بقى لميعاد استلام البااااااسبورت بتاعى:D
    المهم انى لما روحت عملته وكده كان والدى معايا فمكنتش محتاجة احفظ المكان ع اساس انه هيجى معايا نستلمه بعد الروتين الحكومى المستميت اللى لفيت عليه واستنيت ودوخت ودوخت صبحتى معاايا....
    جينا بقى ليوم الاستلام اللى هو كان انهرضه بابا قالى انزل كذا وكانت صديقتى الصدوقه معايا قلنا هننزل واللى يسال اكيد اكيد هيتوه:D
    سبحان الله سالنا حد كان الوحيد اللى لمحناه فى الشارع (شكله غريب كانى دخلت فجاءة الباطنيه او حتة كده يعنى)بس برضه مش بالشكل
    بعد اذن حضرتك فين الجوازات او القسم؟؟؟
    رد وقال طيب تعالى
    كشرت عن انيابى وبرضه بمنتهى الذوق لا لا قولى فين وانا هعرف اوصل
    رد وقال انتى زى اختى ومشى قدامنا
    برضه كشرت اكتر واكتر لا لا قولى هو فين وشاكرين حضضرتك وربنا يكرمك
    هو لا والله انتى فكرانى هعاكسك انتى اختى يعنى وانا رايح الكااافيه بتاعى
    فضل ماشى قدامى انا وصحبتى وقالى اهو ولما تخلصى تعالى الكافيه نا عاوزك
    قلت له نعم!!!!...........قالى بيزنس بينزنس يا انسة ده انتى زى اختى
    عامة انا مابثققش فى حد ايا كان ...بتعامل وبوصل للى عوزاه باحترامى ومعرفه حدود دينى
    المهم انى مردتش عليه وقعد يقول كافيه بتاعى اسمه نيرو كافيه ايطالى وعاوزك فى بيزنس
    برضه مردتش وطلعت المصلحة بتاعه الجوازات
    وتم بحمد الله واستلمت باسبور بتاعى
    وانا ماشيه يا ساتر يارب ع راى خالتى بايرة لقيته فى وشى
    ووقف فى طريقى كشرت عن انيابى وصحبتى كمان
    قعد ييتكلم يتكلم :قلت له شغل ايه بس قالى انا السيد عزت وده الكارنيه بتاعى شركه اكشن
    وبتصرفى اكيد مش اقل من 700 جنيه فى الشهر لما بتخرجى ع الكافيه مع اصحابك
    مردتش عليه برضه وهو ويك ويك ويك..........لو سمحت احنا متاخرين ولازم نروح.وبما انى صحفيه لازم استغل الفرص
    قلت هات من الاخر من الصبح بترغى ومش قلت بيزنس ايه يعنى؟؟؟............(كان لازم طبعا لانه شكله عجيب غريب مريب)
    انا السيد عزت انا السيد عزت (فكرنى بفيلم قديم ورئيس عصابه اسمه عزت وكان شبهه برضه كده:D
    دى شركة تسويق مباشر ........هاتى 250 جنيه وتاكلى وتشربى وتقعدى فى الكافيه وكل لما تجيبى 6 افراد ليكى فلوس
    وبرضه اللاسطوانه المسكورة بتاعته دى انتى زى اختى انتى زى اختى وقلبى عليكى(مش عليا طبعا) وهتخدى فلوس ده اهم شىء دلوقتى الفلوس
    وانا مش عارف اشرح استنى دكتور هانى وهو يشرح لك وندخل نتكلم فى الكافيه
    قلت لا طبعا وكلامى كان هو اللى واقف خايف منى انا وصحبتى.............وهو بيقول والله انا مش اى حد كده بجيبه والله
    ده النصيب
    قلت له عامه انا مش فاضيه .............ولا تليفون ولا اسم ولا غيره
    ولا كافيه ولا دخووووول.................طبعا نصب وغباء
    ده بيقولى هتبقى عضويه معانا:D
    بعيدا عن عضويه الكلمة الغريبة دى ..............ميعرفش ان الكارت اللى طلعه ليا وممكن يضحك به ع اى حد ممكن اعمل زيه 50 وشكله حتى استايل اكتر ويخدع اكتر
    يعنى نصاب وغبى كمان ............وعامل فيها خريج مدارس سلطح باشا وهو بيقول متنج بالعافيه بكلامه العجيب ده
    طبعا هو بقى متغاظ منى موووووووووووووت لانه تخيل انه ممكن يضحك علينا والله اعلم هم ايه بالظبط وانا كنت سخيفه ومبينه له انى فاهمه ومش هيقدر بوشى الخشب وعنيا الحمرا وانيابى المتكشرة
    المشكله ان فيه بنات يا عينى ساذجة وممكن تسمع كلام زى كلام السيد عزت وامثاله وتطلع الكافيه وتليفون وكلام وضحك وخصوصا انه كان سخخخيييييف موت
    بس بطبيعة انى مشروع صحفيه لازم استغل الحوادث واخد ومديش .......وبرضه باحترامى لنفسىى ودينى والطريقه الناشفه فى الكلام مع ناس معينه
    عشان كده
    يا بنانيت
    محدش يسمع كلام حد ........ولا يثق فى حد ايا كان
    لازم يبقى عامل حسابه جدااااااااا وحريص وحذر
    وبرضه الاولاد
    فيه طريق يبقى متلمع وهو اخرته سودة ومهببه
    كن ذكى
    وكونى ذكيه لابعد الحدود...........خليك فطن ومحدش يضحك عليك
    ممتدخلش حاجة الا وانت واثق مليون المية.........الفلوس مش كل حاجة
    الفلوس مش كل حاجة
    ده نتيجة تحقيق كمان كنت بعمله انهرضه من كلام الناس اكتشفت ان الفلوس ممكن تفتح كل ابواب الشيطان بالتسلسل

    ربنا يحفظكم من شر الناس ومن شرور انفسكم
    مش عاوزة اطول ولا اذكر احداث يومى عشان مطولششششششش............حبيت اوريكم طريقه لطريق النصب والله اعلم برضه هم ايه نيتهم ؟؟؟!!!............ربنا ستررررر الحمد لله


    عاوزة اشكر والدى حبيبى ربنا يخليه ليا ....علمنى كتير ووادانى ثقه فى نفسى كتير وبابا يعنى اقرب صاحب ليا فى الوجود
    مفيش حاجز بينه وبينه الحمد لله الحمد لله ع نعمه بابا وماما كمان اللهم ارحمهما كما ربيانى صغيرا(:


    اه فرافيرو بقى
    هههههههههههههههههههه
    هو الكافيه لنيرو للنصاب فرافيرو السيد عزت يا موزمزييييييل:D
    ناس عجيبه والله
    لو قلت لكم شويه من طريقه كلامه هتضحكوا عليه
    بس ربنا امر بالستر

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق