Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

قعده مع صفا:D

  • الثلاثاء، 15 فبراير 2011
  • هبة سامى
  • بقالى كام يوم عماله افتح الورد اكتب افكار واوصل لنص التوبيك واقف
    واقول لأ مش وقته
    ايه ده؟؟؟.......رغم ان فيه موضوعات مهمه
    بس مسيرها هتكمل ............منها هيروح مجله بدايه ((:
    ومنها هيروح لمناطق اخرى...........ومنها هيبقى هنا على الفيس


    طيب ايه يعنى بس انا حسة ان التوبيك ده هيكمل مش عارفه ليه

    عشان فضفضه لطيفه ظريفه

    19 ............91
    حسة ان رقم واحد ورقم تسعه .......عمالين كده من اول السنة شعل جامد جدا
    يوم عيد ميلادى هنا على الفيس الناس فرحتنى جدااا.......معرفش انى غاليه عندهم قوى كده زى ما هم غاليين عندى
    بجد فرحونى..........اللى فرحنى اكتر لما افتكرت الحديث القدسى
    يارب اكون فعلا ربنا بيحبنى بس انا بحبه قوووووووووووى..........وعارفه انه مش هيسمح لى احبه غير لما يكون بيحبنى

    ساعات بحس ان قلبى قاعد فوق فى الجنة بيشوف حاجات وشبعان على الاخرررررر.........ولما عينيا بتشوف حاجات الدنيا وبتنجرح عشان مش زى اللى شافته فى الجنة........قلبى يفط ينط يقولى انا فى الجنة هتعوزى ايه يعنى من دنيا فانيه ((:
    عدى عدى ..............


    عشان كده لما بشوف وبعرف وده بسرعه جدا....زلات البشر ليا او لاى حد غالى عليا ........اكيد بتضايق شويه بس مش كتييير ....بقول كلنا كده....المهم ابقى عارفه وبرضه الدنيا حلوة عشان شايفاها بعنيا مش بعيونهم ........وهعيشها بعنيا مش بعيونهم ........ومحدش هييغير معانى الحب فى قلبى ولا التفكير فى عقلى
    هعيش بفطرة الله فيا
    كل واحد خيره وشره لنفسه .............المهم انى فى كنف ربنا وجواره بروحى


    عندى رساله كبيرة قوى......ومش كبيرة خالص
    طيب ازاى يعنى؟؟؟..........للاسف مش بشوف كل حاجة بالسطح او بالقشرة
    دايما بغوص جوة كل حاجة ..........بس مش بتفزلك:D

    يعنى ربنا خلقنى مسلمه .........بحس ان مسلمه دى بتفرض عليا حاجات كبيرة وكتير قوى

    مسلمه يعنى ابقى مؤمنه ناجحة متعلمه بتدرس كل علوم القرءان الكتييييييييير...بتقرا فى كل حاجة بتفهم .....بتحب ربنا
    بتكون سبب فرحة ابوها وامها .....بتبقى كانهم معاها فى كل مكان......بشوفهم وبخاف عليهم من اقل كلمه ممكن تتقال.....عاوزة اكون سبب فى دخولهم الجنة
    بتكون متجدده ..........وبتفيد غيرها .........وعايشه لربنا ودينها وماشيه فى الدنيا زى ما ربنا عاوز
    وهتنجح فى كل حاجة بتعرف تعلمها مش عشان اى مسمى فى الدنيا ...........بكره المسميات ......لانها مجرد قشرة هى كمان
    بحب العمل ..........اللى بيعرف يعمل حاجة يعملها..........ومش بيمن بيها على غيره ....عشان ربنا اداه نعم وعقل وقلب ولازم يسير فى الارض ويعمر

    نفسى اكون خديجة .........ومريم وعائشه ......واكمل نساء العالمين اللى أثروا بكونهم نساء........مش عايشين دور مش ليهم

    نفسى يكون عندى يوسف باخلاق سيدنا محمد وسنته..........عاوزة ذريتى فى الدنيا تكون نور على الارض اقوياء بالله وباللى هغرزوا فيهم
    ان شاء الله(:

    نفسى اكون قد كلمه مسلمه؟؟!!!
    اصلها كبيرة قوووووووووووى................هى دى رسالتى الكبيرة انى اكون مسلمه صح ........مسلمه بمنهج الاسلام باحساسه بالمولى
    كونى مسلمه ابقى داعيه الى الله ..........بكل حاجة بعلمها...........اكون سبب فى التغيير بكل ما علمت وتعلمت.....بمنتهى البساطه من غير مابقى جناب البيه الكوماندا المهم:D
    يعنى مش بالمسميات


    واكون انا وذريتى من بعدى واكيد يعنى عونى فى الدنيا ما هى ذريتى دى مش هتيجى من فراغ:D
    بجوار الحبيب عليه الصلاة والسلام وكل الناس ان شاء الله



    المهم يااااااااااا كنت هنسى واحد وتسعه دول برضه عاملين فيا عمايل غريبة

    سؤال يعنى هو من امتى رقم 19 بيضحك؟؟؟
    ومن امتى بيجيب كلام سخيف؟؟؟
    الحقيقه بيبعت لى على الخاص رسائل عجيبة جدا لمجرد انى بعمل اى حاجة وعمرى 19
    بحس انه عييييييييييييب.....................مع ان عادى جدا عندى عقل وقلب وشغال يعنى .....شكرا لاى حد بيقدرنى مش بسنى
    وشكرا لاى حد بيستخف بعقلى!!


    احم احم:D

    عاوز تكتشف احلى حاجة جوووووووووواك
    ياريت تقابل اى حاجة او تفتكر اى ذكرى ليها علاقه بانت وانت صغير؟؟
    بقالى كام يوم بقرا لناس بتكتب عن ذكريات فاتت........وعن حاجات عميقه قوى
    وانا بقالى فترة طووويله مش بفكر فى الماضى قوى بعمق..........والنوتات دى مكنتش بتحرك جوايا اى حاجة فى الماضى


    اذ فجاءة فجاءة .....بحول التلفزيون من شويه لقيت اغنيه كنت بسمعها زماااااااااااااااااااااااااااااان قوى وانا 3 سنين
    فى عربية بابا.........افتكرت اد ايه لحد ما كان عمرى 10 كم السعادة اللى كنت ببقى فيها وانا بسمعها .....بعد كده الشريط ضاع هاهاهاها

    الاغنيه دى كانت عجيبة جدا وبستغرب نفسى كنت ببقى فرحانه ليه وانا بسمعها زمان؟؟؟
    3 سنين يعنى ..........بفهم ايه....اغنيه انا بعشقك لمياه الحناوى كانت بتخلينى مزقططة...........هههههههههههههه لما سمعتها دلوقتى قلت ياااااا.......وانا ساعتها بقى ان شاء الله كنت بعشق مين ان شاء الله 3 سنين نونو يعنى:P
    وانا متأكده ان الماضى مشرف ناصع البياض لانى دايما برررررررررررغى زى دلوقتى كده...........هههههههههههههههه
    دايما برغى مع بابا وجدتى مرات عم والدى..........وماما برضه بس بابا اكثررررررررر
    لحد دلوقتى دايما نقاش مع بابا فى كل حاجة واحترام لعقلى وقلبى بشكل كبييير قوى بحمد ربنا عليه........جدتى الله يرحمها ويخلى بابا.........فهو ده سبب انى بعيش كل حاجة اعتقد صح قووووى...........دايما كانوا بيقولوا زمان يعنى واحنا صغيريييين بيقولوا سابقه سنى ....وزمااااااااااااان كنت حادة الذكاء وعندى قدرة على الحفظ والاستيعاب خطيييييييرة. قرءان وانجلش ......وكنت دايما بخوض فى اى موضوع اكبر منى .......بس قلت كان زماااااااااااااااااااااااااان ههههههههههه ليت الشباب يعود يوما:D
    كله منها الثانويه العامه ...........منها لله((:


    يييييييييييي المهم
    كنت بقولك ايه؟؟؟

    فكر قوووى فى زمان واضحك وانعش ذاكرتك .........وفكر ايه اللى ممكن تعملوا دلوقتى يخليك سعيد وبرىء قوى زى زمان..........وكمان ناضج بس ذهنك وقلبك فى قمه الانتعاش........وعايش كل حاجة وانت انت
    مش اى حاجة ماثرة عليك

    كتبت النوت دى
    فضفضه بأكد على نفسى حاجات هعملها
    نفسى الناس تحس قووووى ..........كونهم مسلم او مسلمه .......ويحسوا مسئوليه الكلمه دى ويعيشوا بيها
    لو كل واحد حسها ...........كلنا حالنا هيبقى احسن
    انت مسلم...........مسئوليه رسالتك كبيرة
    ومسلمه...........انتى كذلك رسالتك كبيرة.........حتى لو هتكتفى بكونك أم ....لازم تتعلمى ليهم
    وعشان نعيش كل لحظة بمتعتها ............عشان ربنا خلقك تعيش سعيد..........وانت بتعمل كل حاجة
    عشان تعرف تسعد نفسك
    وماتخليش افكار الناس ونفوسهم يأثروا عليك.......شوف الدنيا بعينك اجرى فيها ........وانت شايف الجنة فى اخر الطريق
    (:


    اقعد مع صفا زى ما انا قعدت معاها كده:D
    هتكتشف حاجات كتييييييييييييييييييييييييييييييييييير..........هتخليك احسن واحسن....اكتر  بكتير من اللى فى النوت لانى انا كمان عرفت منها حاجات كتييييييير
    هتخلينى احسن بعد كده
    من عيد الفطر اللى فات للعيد ده حصل حاجات كتير حلوة
    الحمد لله رب العالمين
    فوتكم بعافيه:D
    نتقابل على باب الجنة ان شاء الله(:

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق